Czy u wszystkich osób epilacja laserowa jest tak samo skuteczna?

Istnieje kilka czynników, które mogą osłabiać skuteczność epilacji laserowej (najczęściej potrzebna jest wtedy większa ilość zabiegów):

• Włosy jasne, siwe lub rude – energia, która jest wytwarzana przez laser pochłaniana jest przez barwnik włosa (melaninę). Włosy bardzo jasne, siwe lub rude nie posiadają melaniny, więc nie ma możliwości, aby zareagowały na światło lasera.
  • Systematyczność – jest to pierwszy i najważniejszy krok do tego, aby trwale pozbyć się owłosienia. Robiąc zabiegi w odpowiednich odstępach (4-8 tygodni, w zależności od okolicy depilowanej) mamy największe prawdopodobieństwo, że trafimy w tzw. FAZĘ WZROSTU, w trakcie której cebulka i mieszek włosowy najmocniej zareagują na energię lasera.
  • Zaburzenia hormonalne – zdarza się, że kobiety mają problem nadmiernego owłosienia, który może wynikać z zaburzeń gospodarki hormonalnej. Jedną z przyczyn zaburzeń jest podwyższony poziom hormonów męskich, a zwłaszcza testosteronu. Innym czynnikiem, który może objawiać się nadmiernym owłosieniem jest podwyższony poziom prolaktyny. W sytuacji, gdy przyrost włosów jest dość szybki i rosną one w nietypowych dla płci żeńskiej miejscach, jak np. brzuch, klatka piersiowa czy plecy, powinnaś zgłosić się do lekarza endokrynologa. Może to być objaw hirsutyzmu, który z kolei może towarzyszyć chorobom takim jak zespół policystycznych jajników czy choroba Cushinga.Epilacja będzie skuteczna pod warunkiem, że gospodarka hormonalna zostanie uregulowana. Włosy, które zostały zniszczone już nie odrosną, natomiast jeśli wystąpią zaburzenia hormonalne i pojawią się nowe włoski, to niezbędne może okazać się przeprowadzenie kolejnej serii zabiegów.